Co oznaczają bany i filtry Google

Posiadanie rozpoznawalnej strony online wymaga jej nieustannego rozmieszczania w wyszukiwarkach, żeby była dostrzegalna dla odbiorców i miała stałą pozycję. Bany i filtry Google mogą zostać zastosowane na witrynę, kiedy nasze działania powodują pogwałcenie reguł profesjonalnej optymalizacji. Przyjrzyjmy się, co zrobić, kiedy zajdą tego typu okoliczności.

Czy filtry i bany Google są groźne dla portali www?

Ban od Google oznacza najgorszy wymiar kary, jakiemu może ulec strona w sieci. Oznacza on zupełne zlikwidowanie jej z wyników przeglądarki Google, co w gruncie rzeczy znacząco komplikuje prowadzenie biznesu. Zwróćmy uwagę na to, że 90% internautów posiłkuje się Google, więc po zbanowaniu witryny odsetek naszych gości błyskawicznie się obniży. Natomiast zastosowanie filtra cofa naszą witrynę w wynikach przeglądania, co również źle oddziałuje na liczbę odwiedzin portalu. Wyróżniamy stosowane wprost przez ekipę Google filtry ręczne oraz zakładane automatycznie przez profesjonalne oprogramowanie filtry algorytmiczne.

Czy da się zwalczyć bany i filtry Google?

Należy podkreślić, że bany i filtry Google nakładane są m.in. za używanie zbyt dużej ilości odnośników przekierowujących na naszą stronę internetową lub generowanie nieuczciwych środków reklamowych w celu jej pozycjonowania. Aby zlikwidować ban od Google należy najpierw zgłębić jego podłoże. Najlepiej zlecić to specjalistycznej agencji SEO, która kompleksowo rozprawi się z kłopotem. Operacja może jednak potrwać nawet 6 miesięcy, trzeba więc być cierpliwym.