Zauważyłeś gwałtowny spadek pozycji Twojej domeny? Czy strona przestała też pokazywać się w wyszukiwarce po wprowadzeniu konkretnych i wypozycjonowanych wcześniej wyrażeń? Pomimo wielu działań, strona nie poprawia swojej pozycji w Google? Jeżeli zaobserwujemy wyżej wymienione symptomy, oznaczać to będzie nałożenie filtru na stronę przez Google.
Filtr Google – co to takiego?
W pierwszej kolejności należy wytłumaczyć czym właściwie są filtry Google. Blokada nakładana jest wskutek źle przeprowadzonego pozycjonowania – głównie przez pozyskiwanie linków z podejrzanych stron. W takim wypadku stosowany jest filtr ręczny, a ściągniecie takiego filtra trwa od jednego nawet do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada spowodowana została np. błędem na stronie, to mamy do czynienia z filtrem algorytmicznym i tym razem usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do roku.
Jak usunąć filtr ze strony?
Jedynym sposobem ściągania filtrów Google jest sporządzenie listy linków prowadzących do naszej strony internetowej (najlepiej zrobić to za pomocą Google Webmaster Tools), a następnie sprawdzenie, które z nich są dla naszej strony toksyczne – proces ten usprawnią nam przeznaczone do tego narzędzia takie jak Link Detox. Po „odłowieniu” linków przeznaczonych do usunięcia z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z listą niechcianych linków. Aby wykonać wszystkie powyższe kroki potrzebujemy sporej wiedzy i dokładności, albowiem wykasowanie dobrych linków spowoduje, iż nasza strona nie powróci na dawną pozycję.
Usuwanie linków z Google – kiedy zacząć?
Ściągnięcie filtru blokującego domenę powinno stać się sprawą priorytetową. Podczas trwania blokady strona jest w stanie stracić ogromną ilość wejść, co może narazić firmę na poważne straty finansowe, dlatego też nie powinno się czekać z uzyskaniem rady u doświadczonego profesjonalisty. Właśnie z tego powodu powinno się jak najszybciej przekazać problem fachowcom.