Filtr od Google? – co to jest??
Google ma własny sposób na ukaranie nieuczciwych webmasterów. Nakłada filtry ręczne i automatyczne na strony, które nie stosują się do sporządzonych przez firmę reguł pozycjonowania stron. Filtry ręczne nakładane są przez pracowników firmy, filtry algorytmiczne bezpośrednio przez algorytm. Nakładane są one z uwagi na stosowanie w pozycjonowaniu niedopuszczanych przez Google metod.
Co mi zrobią, jak mnie złapią? – czyli o konsekwencjach filtrów Google
Strony, na które zostały nałożone filtry i bany Google odnotowują znaczny spadek w wynikach zwracanych przez wyszukiwarkę. Za najpoważniejsze przekroczenia Google może ukarać całkowitym usunięciem z wyników wyszukiwania. Częściej spotykane są jednak filtry od Google, które uniemożliwiają osiągnięcie wysokich pozycji w wyszukiwarce lub które sprawiają, że zawartość strony nie jest indeksowana. Długość trwania kary jest zależna od jej rodzaju. Filtry ręczne nakładane są zazwyczaj na miesiąc, algorytmiczne do chwili aż roboty Google znów odwiedzą naszą stronę. Rzecz jasna warunkiem zdjęcia filtrów we wszystkich przypadkach jest poprawienie strony zgodnie z regułami wyznaczonymi przez Google.