Link building poprzez PBN – postaw na wizytówki NAP i artykuły z canonicalem

Szukasz pełnej oferty PBN? Doskonale trafiłeś! Wejdź na pbnmarket.pl.

By klient odnalazł twoją działalność powinieneś nie tylko posiadać stronę firmową, lecz także postarać się o jej widoczność na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego ważna jest treść strony i to czy cyklicznie dodawane są do niej kolejne wyczerpujące i przydatne dla odbiorcy informacje. Jednak nie wolno też zaniedbać tzw. link buildingu, a więc pozyskiwania linków prowadzących do strony. Jednym ze sposobów na link building jest zastosowanie PBN – prywatnej sieci serwisów.

PBN – pomocne jako komponent szerokiej strategii marketingowej

PBNy są prywatne, dlatego że są budowane i kierowane przez jeden podmiot (zwykle przez agencję SEO bądź sporą agencję marketingową), który troszczy się o jakość udostępnianych tam treści. Prywatne sieci serwisów są najczęściej używane jako jeden z elementów szerszej strategii reklamowej, co wypada silnie zaakcentować, bo najlepsze efekty ich użycia daje się zauważyć w stosunku do stron, które zostały należycie zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz zawartości. Prywatne sieci blogów nie tylko pozwalają na wygenerowanie dużej liczby linków przychodzących do strony, ale też na ich dywersyfikację, co jest korzystnie postrzegane przez wyszukiwarki. Za słaby punkt PBNów można uznać niestety to, że ich wykonanie sporo kosztuje, a potem konieczne jest przeznaczenie wielu godzin na utrzymanie ich w dobrej jakości.

Wizytówki NAP oraz artykuły z linkiem kanonicznym, czyli jak wykorzystać potencjał PBN

PBNy bardzo dobrze zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, gdyż można za ich pośrednictwem publikować sponsorowane artykuły tematyczne będące wizytówką NAP. Czym jest NAP? To generalnie każda publikacja w sieci, gdzie dodane są podstawowe dane kontaktowe firmy – jej telefon bądź adres e-mail, nazwa oraz adres. Na przykład NAP-em jest wizytówka GMF, ale jest nim też zakładka w internetowym katalogu firm, profil na portalu społecznościowym bądź artykuł, pod którym podano firmowe informacje kontaktowe.

Inna efektywna metoda korzystania z potencjału PBNów to publikacje z canonicalem. Polegają one na powtórnej publikacji rzetelnych artykułów z podaniem hiperłącza do oryginalnej treści oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W takim przypadku roboty wyszukiwarek zazwyczaj oceniają wyżej wartość pierwotnego wpisu, gdyż odnajdywanie linków do niego na różnych stronach zewnętrznych traktują jako dowód, że pod danym adresem kanonicznym znajdują się wiarygodne, warte uwagi teksy. Artykuły z canonicalem są najefektywniejsze przy treściach z branż YMYL, gdzie ważne jest wypracowanie wysokiego autorytetu, a więc tych powiązanych zwłaszcza z medycyną, aktualnymi wydarzeniami, doradztwem prawnym oraz finansami.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO