Czasem obraz znaczy więcej niż tysiąc słów – to znane chińskie przysłowie. Sprawdza się ono również w marketingu, który od lat wykorzystuje wizualne środki przekazu. Z początku były to zaledwie fotografie, aczkolwiek wraz z postępem techniki i popularyzacją kinematografii, a potem internetu i telewizji, z czasem przyszła kolej na filmy. Obecnie filmy są jednym z trzonów wszystkich kampanii – nieważne, czy idzie o akcje społeczne, reklamę nowego produktu czy też kształtowanie wizerunki marki. Tak obszerne wykorzystanie filmów promocyjnych umożliwia w głównej mierze zróżnicowanie ich form, pośród których łatwo można znaleźć tę, która będzie pasować najlepiej do planowanej taktyki reklamowej.
Produkcja filmów – jak reklamują się instytucje publiczne i firmy?
Spoty reklamowe są najpopularniejszym typem produkcji filmowych, pomocnym podczas promocji marki. Bardzo dobrze znamy je z ekranów telewizorów, lecz ostatnimi czasy ważnym kanałem ich prezentowania stał się również internet – na co dzień natrafiamy na nie na portalach informacyjnych czy też YouTube, prócz tego powszechnym zabiegiem jest wyświetlanie ich w środkach komunikacji miejskiej. Warto powiedzieć kilka słów również o firmach korporacyjnych, które są ważną częścią taktyki budowania pożądanego wizerunku marki w oczach potencjalnych oraz pracowników. Ważnym gatunkiem są poza tym filmy promocyjne. Ich produkcję zlecają nie tylko firmy, ale również różne instytucje – m.in. te zajmujące się promowaniem miast lub regionów, fundacji czy organizacji pożytku publicznego. To instrument nadający się doskonale do zaprezentowania piękna danego miejsca, zaawansowania wszelakiego typu inwestycji (np. budowy autostrad czy biurowców) bądź szczegółów działaniach charytatywnych. Analogicznym typem są filmy eventowe, stanowiące rodzaj relacji z przeróżnych imprez branżowych.
Filmy promocyjne – komu polecić ich przygotowanie?
By promocja oparta o filmy reklamowe dała oczekiwane skutki, muszą one prezentować sobą najwyższą jakość. Toteż produkcję filmów należy powierzyć sprawdzonej, doświadczonej firmie. O poziomie usług oferowanych przez wybrane studio niemało powie nam galeria jego dotychczasowych prac. Nie bez znaczenia jest też to, jakiego ekwipunku ono używa. Idzie między innymi o drony pozwalające na sfilmowanie atrakcyjnych ujęć z lotu ptaka, praktycznie niezastąpionych we współczesnych filmach promocyjnych i korporacyjnych.