Spoty reklamowe to zazwyczaj półminutowe produkcje filmowe, których nadrzędną funkcją jest promocja usług lub produktów danej firmy. Mogą być emitowane w standardowych mediach (w lokalnej lub ogólnopolskiej telewizji), w przestrzeni publicznej (ekrany w komunikacji miejskiej) czy też przed filmami w kinach. W dobie łatwego dostępu do sieci WWW dobrym pomysłem jest także użycie spotu reklamowego w mediach społecznościowych, np. przed filmami na YouTube albo jako treści promowanej na Facebooku. Mnóstwo przykładów pokazuje, że treść udostępniana viralowo w sieci to najefektywniejszy sposób na promocję produktów i usług.
Produkcja spotów reklamowych – liczy się nietuzinkowy pomysł
Spoty reklamowe z reguły nie trwają dłużej niż 30 sekund i prezentują treści w bardzo okrojonej formie, z tej przyczyny przy ich produkcji ważne jest kreatywne, nietuzinkowe podejście do danego tematu. Z uwagi na to, że reklamy w mediach tradycyjnych pojawiają się w przerwach pomiędzy programami, ich kreatorzy prześcigają się w pomysłach, jak przykuć uwagę odbiorców. W produkcji spotów reklamowych dużą rolę pełni też właściwie dobrana muzyka.
Filmy reklamowe – zaufaj doświadczeniu profesjonalistów
Produkcja spotów reklamowych jest zadaniem dla zawodowców, którzy posiadają wysokiej jakości sprzęt (stabilizatory obrazu, kamery sportowe i tradycyjne, lustrzanki cyfrowe, drony), a w swojej pracy korzystają ze specjalistycznego oprogramowanie do postprodukcji – montażu, dźwięku czy korekty kolorów. Firmy zajmujące się produkcją spotów reklamowych angażują również profesjonalnych aktorów i lektorów. Bazą dobrego filmu reklamowego jest natomiast fascynujący scenariusz przykuwający uwagę odbiorców, zaskakujący swoja inwencją, a czasem nawet pobudzający ich do myślenia lub wywołujący wzruszenie.